Köpa Kinaskit

Reparationer, byggen, modifikationer.
DH

Re: Köpa Kinaskit

Inlägg av DH »

Jag har noterat att mina senaste beställningar ej dimper ner i brevlådan längre :?
Detta är ett nytt förfarande jag ser efter nyår.
Tidigare kunde ngt stort som en skokartong nästan…va nerkört i lådan med locket ståendes rakt upp - i regnet !!

Nu nöds man åka till Ankeborg i syd o hämta ut grejorna…hmm.

Hmm.

-Kan det vara så….nu spekulerar jag…att postväsendet anser de får för dåligt ’betalt’ för att bära ut paketen att de låter folk komma o hämta ist?
När det ej längre är lika smidigt att beställa hem skräpet o få det direkt i lådan kanske folk avstår?
Så tänker iaf jag.
Nu är det inga stora skrymmande saker jag tar hem längre…utan småplock som lätt får plats i lådan…men ändå nöds man åka o hämta ut det personligen.

-Är det ngn annan som 2025 råkat ut för att man får kinaskräpet direkt i postlådan som vanligt?

Noterar också långt längre delay i tullen. Det verkar som de anställt en hel hög nya Labradorer som får sniffa på godset som kommer in. För all del bra…men jag noterar det bara.
DH

Re: Köpa Kinaskit

Inlägg av DH »

Ser bra ut.
En påse med lampor och en kartong med 2st små slutsteg:
IMG_9653.jpeg
IMG_9654.jpeg
De är nog eg tänkta till FM-sändare o.dyl.

Själv har jag saknat såna här de ggr man kommer över ngn transceiver med kass sändare. Den ger ngn mW men man har ingen lust eller kunskap eller råd att laga grejorna.
En mojäng man bara krokar på den tiny mW grejen ger ut så man får ngn hel Watt eller så är man i helt annat läge.
Såklart får man koppla på den på rätt ställe…så man ändå får mottagning när man inte sänder.

En kompis laga sin Yaesu FT-980 på det här viset med gott resultat. Jag är lite inne på samma sak.
Att den funkar på FM betyder inte automatiskt att den gör det även på ssb som jag tänker mej i första hand men det visar sej.
För 150kr hemma på bordet inkl. bensinen till Posten fram o tebax kan jag chansa.

0dBm in skulle ge 30dBm ut….de e ngt på drygt 1W vilket räcker gott.
Kanske kan man hotta upp 9MHz signalen från IF-Out på mina FT-101zd’r att låta annan mottagare plocka in?
När en FT-101zd används för att plocka in AM blir det beskuret och vanligen ganska kasst.
Om man däremot plockar signalen ur jacket för IF-Out bak på radion…där den är helt ofiltrerad och skickar in denna signal i en mkt bättre AM mottagare…t.ex en Philips allströmmare eller en Hammarlund som får stå på 9MHz blankt…var än Yaesu’ns vfo står…får man riktigt gött brett broadcast sound.
Såntdära är kul att laborera med.
Skriv svar