Radioträff Jättendal i Aug?

Användarvisningsbild
Janne
Inlägg: 247
Blev medlem: 22 nov 2021, 22:05
Ort: Hassela

Radioträff Jättendal i Aug?

Inlägg av Janne »

Vi är några stycken i krokarna av Nordanstig som försöker hålla liv i en ring några dagar i veckan på 80m.

Vi har även endel andra projekt och aktiviteter på gång, bla en träff i Aug.

Platsen skulle isf bli i Jättendal hos en av aktörerna, vi skulle kunna ordna med korvförsäljning, besök av Fb-Radio, övernattning, bakluckeloppis och annat.

Ni kanske har önskemål?

Vi återkommer med datum om det blir något spikat, det handlar b.l.a om hur stort intresset är.

//Janne
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
Användarvisningsbild
Janne
Inlägg: 247
Blev medlem: 22 nov 2021, 22:05
Ort: Hassela

Re: Radioträff Jättendal i Aug?

Inlägg av Janne »

Inga synpunkter?
Örat är ditt bästa filter...du kanske har fina filter i din mottagare, men du kommer fortfarande att behöva ditt öra.
HB106
Inlägg: 19
Blev medlem: 27 nov 2021, 10:42

Re: Radioträff Jättendal i Aug?

Inlägg av HB106 »

Tycker det låter intressant jag.
Användarvisningsbild
sm6pop
Inlägg: 145
Blev medlem: 19 jan 2022, 07:54
Ort: Åmål
Kontakt:

Re: Radioträff Jättendal i Aug?

Inlägg av sm6pop »

För långt för mig tyvärr.
//JAL
Inlägg: 390
Blev medlem: 27 nov 2021, 11:09

Re: Radioträff Jättendal i Aug?

Inlägg av //JAL »

Ja ca 60 mil för mig.

Går det inte att få upp en antenn på 40-80m och alla som kan "hojtar" ? Från övriga Sverige.

JAL
Nej, det är inte storleken på uteffekten som räknas! Det är heller inte storleken på plånboken som
räknas. Det är storleken på ditt förstånd som verkligen räknas!
DH
Inlägg: 451
Blev medlem: 23 maj 2022, 20:05

Re: Radioträff Jättendal i Aug?

Inlägg av DH »

sm6pop skrev: 08 jul 2024, 11:36 För långt för mig tyvärr.
-Ja, det är synd det ligger så avsides…om världens mitt där jag bor 👀
DH
Inlägg: 451
Blev medlem: 23 maj 2022, 20:05

Re: Radioträff Jättendal i Aug?

Inlägg av DH »

Däremot blev det en tur till Limmared’s…som numer ligger i byhålan nästgårds Tranemo.
Mitt i byn….mitt första besök där. Lite knixigt att hitta P plats faktiskt.

Manne him self hade fullt upp med sina fan’s o ja brydde mej inte om o ställa mej i den kön heller.
Som tur var fanns godislådan på annat ställe o ej under uppsikt så ja passa på…om man säger ^^

Tyvärr erbjöd inte beg. bordet ngt kul den här gången. Det vart mest random 11m pytsar av lågpristyp och ingen lockade mej särskilt.

Lite tråkigt när det ej längre finns ngt jag vill ha :? Det är väl en naturlig följd av ’huset fullt’ kan tänka.

De känningar man sprang på vart mest lokala….dvs lokala där jag bor…som irrat sej ut i skogen dit.
Inte alla som kände igen mej i den storblommiga outfit dagen till ära jag krängt på mej. Man kunde då liksom gå runt lite ’anonymt’ o spana lite extra på skräpet bagagelucke nasarna ute hade att erbjuda.
Ibland kan man ju inte med att stanna upp o spana på en viss mikrofontyp eller radio pga att man skäms lite för att kolla på sån skit. Idag med min förklädnad kunde jag ju det.. -tills jag kom till skuffluckan med han med det burriga håret…e de Oskarström han kommer ifrån…Anders?…ahja, han tilltala mej med efternamn när han såg mej :?
Fuck..
Det vart ju bara o erkänna att mjo, mja de e jag.
Han fick lurat på mej en bilpinne för 2m’s och 40kr jag hade resten av loppisen o gå runt o piska luft med. Zzapp…Dziipp
Solen sken, varmt väder o takluckan öppen pep jag iväg hemåt fram på dan…nöjd över att inte fått med mej ännu mer skit hem .
Skriv svar